środa, 9 lipca 2008

Tricky feat. Alison Goldfrapp - Pumpkin



Ticky feat. Alison Goldfrapp - Pumpkin
Album - Maxinquaye
Rok - 1995

Piosenka dnia to nowa część mojego bloga.
Zaszczytny tytuł pierwszej z tego działu przypada kolaboracji Trickyego i Alison Goldfrapp z 1995 roku. Utwór Pumpkin znalazł się na debiutanckiej płycie byłego człowieka Massive Attack. Alison Goldfrapp, wtedy jeszcze znana dość słabo, jedynie z udzielania się w projekcie Orbital przyjęła zaproszenie do współpracy i jako jeden z kilku znakomitych gości na tym albumie zaśpiewała w przepięknym Pumpkin...tylko w nim niestety. Fani wokalu Alison zawiedzeni nie będą. Śpiewa cudownie, może obraziłaby się za ten tekst, ale muszę napisać, że równie dobrej formy wokalnej jak na razie w kompozycjach formacji Goldfrapp nie dostrzegłem. Do tego dochodzi jak zwykle sexowny i leniwy głos Trickyego....i niesamowity teledysk z błądzącym światełkiem. Klasyk gatunku trip hopowego zbudowany w części na samplu utworu Suffer (1993) grupy The Smashing Pumpkins.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

moją piosenka dnia był dzisiaj Sonet The Verve

pawelsoja pisze...

Też świetne!

Anonimowy pisze...

jak już napisałem w innym miejscu, ja bardziej lubię późnego Trickiego;

pawelsoja pisze...

A to jesteś jednym z nielicznych chyba co tak sądzą. Maxinquaye spokojnie jest w top 100 płyt wszechczasów u mnie :)